å den enda som sjunger är jag???

tänk va härligt livet på lyxbygden är, varje dag kliver jag upp och kliver rakt in i idyllen, 2 hästar som jag själv äger, ett jobb med 22 barn som alla kan svenska och har uppfattningen att gevär det skjuter man älg med.. att äga en stuga vid sjön som är precis min för samma pris som andra hyr en stuga per vecka.. att släppa ut hunden varje morgon och låta henne njuta av våren, att äga 4a katter som inte stör grannarnas sandlåda när de jagar, att få besök av syskonbarnen som bor 1 km bort å gått ensam över åkern utan att något skett.. hur kan det "bara vara" landsbygd?? nej dags att lägga ner alla "ja gud va härligt vi lever men" och stå upp för att staden är trevlig att besöka, har god mat och massa kultur men att jämföra med allt vi har utan att behöva åka eller betala för oss??? ja då lever vi i lyx och andra får skylla sig själva som betalar för att besöka oss;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0